گروه سایبری عفاف و حجاب ” ریحانه ” راه اندازی شد

 گروه  سایبری عفاف و با هدف هماهنگی بین تمامی عزیزان فعال در فضای سایبر در حوزه ی عفاف و حجاب تشکیل گردیده و امید است با عنایت تمامی دوستان رسالت و هدف خود را به سر منزل مقصود برساند . از کلیه ی عزیزانی که در زمینه های زیر در فضای سایبر فعالیت می نمایند دعوت می شود تا با معرفی وبلاگ ها یا وبسایت های خود و درج لوگوی وبسایت ریحانه به این گروه بپیوندند .

برای عضویت اینجا کلیک کنید .

مدل‌های شیک، پوشیده و سنتی

وقتی حجاب زیبا و جذاب باشد، طبیعتا افراد بیشتری علاقه پیدا می‌کنند از آن استفاده کنند. این جذابیت برای خود زنانی است که دوست دارند باحجاب باشند. تنوع مدل و تنوع مانتوهای شیک و مانتوهای سنتی موجود در بازارهای ما متاسفانه آنقدر کم است که لباس‌های سنتی و پارچه‌های سنتی در حال تبدیل شدن به خاطره‌اند. صدحیف که طراحان مد در ایران در این موضوع خیلی کم‌کارند. اما به هر حال داشتن مانتو و لباس‌های سنتی و شیک و پوشیده اینقدرها هم سخت نیست.
ادامه نوشته

ناجی نسل آینده کیست ؟؟؟

لطفاْ نسل آینده را دریابید ... تا کی باید فریاد زد ای ایها الناس باید نشون بچه هامون بدیم که چجوری باید حجاب و عفت داشته باشند ....

کلاْ برای هرچیزی یه جواب داریم . به بابای بچه در گوشی می گی آقا جان این دختر خانوم شما که تو این سن و سال با پسرای مردم می گه و می خنده یا حجاب درست و حسابی نداره در آینده تاثیرات بدی براش داره و نمی شه کنترلش کردا ....

چشم تو چشم من داره میگه ای آقا من و شما هم که بچه بودیم با دخترای همسایه و فامیل خاله بازی می کردیم ... در حالی که چشمام گرد شده و از شدت عصبانیت می خوام بزنم توی سرم وجدانم داد می زنه می گه اوی تو مگه فضولی ... خوب شد همینو می خواستی ... ضایع شدی ؟؟

حالا هم یه گوشه ای نشستم و دارم برای شما درد و دل می کنم ... درد و دلی که نگاهش به آینده است ... باید یه فکر اساسی کرد ... میدونم تمام بدحجاب های جامعه وقتی کم سن و سال بودن شاید خیلی بهتر از امروز خیلی از بچه ها بودند ... با این فکر باید به حال نسل آینده و تداوم انقلابمون اشک بریزیم ...

حالا به نظر شما چه سرنوشتی منتظر این بچه هاست؟؟؟

منبع :http://asemane13.blogfa.com

لزوم مبارزه با بدحجابي در کشور

 

مبارزه با بي حجابي و بد حجابي و استفاده از لباسهاي زننده در ميان مردم و شهروندان نوعي الزام محسوب مي شود.شكي نيست كه يكي از خواستها و انتظارات مردم حزب الله اين است كه در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن اقدامات جدي انجام گيرد كه متأسفانه در چند سال گذشته اين كار انجام نگرفت. حركت نيروي انتظامي براي برخورد با ناهنجاريها مورد تأييد همه مردم است مشروط بر اينكه اين كار به طور جدي و هماهنگ و مداوم انجام گيرد. اشكال اول اين است كه تاكنون چندين بار نيروي انتظامي وارد كار شده و پس از چندي به علت‌هاي گوناگون كوتاه آمده و عقب‌نشيني كرده در نتيجه خلافكاران جري‌تر و وضع بدتر شده است.بايد پذيرفت که به هيچ عنوان وضعيت موجوددر جامعه به لحاظ رعايت حجاب و عفاف عمومي مطلوب نيست .
مع الاسف بايد گفت اين بدحجابي دقيقا در ميان قشر نخبه جامعه در حال رشد و نمو است. دانشگاه ها و دانشجويان مظهر استعدادهاي درخشان يك ملت اند . حال آنكه وضعيت حجاب در دانشگاه هاي ما نيز بسيار وخيم گزارش مي شود. البته معضل بدحجابي را نمي توان به همه دانشجويان تسري داد اما بي ترديد غالبا بدحجابي در دانشگاه هاي ما حاكم شده است.اين وضع به قدري شديد شده كه فرياد دانشجويان را نيز بلند كرده است. وضعيت حجاب در سطح جامعه و دانشگاه هاي ما از برخي از كشورهاي غربي نيز زننده تر شده است. امروزه رقم قابل توجهي لوازم آرايشي بهداشتي در ايران مصرف مي شود كه خود بيانگر وجود آسيب هاي جدي در اين زمينه است .بر اساس يك گزارش، چهار ده ميليون زن ايراني هر سال دو ميليارد و يكصد ميليون يورو را براي خريد انواع مختلف لوازم آرايشي هزينه مي كنند.اما در جوامع غربي تنها قشر خاصي از جامعه از اين نوع وسايل استفاده دائم دارند! اين در حالي است كه در شهرهايي مانند تهران اگر فردي بدون آرايش هاي تند بيرون بيايد وي را شلخته و ژوليده نام مي دهند.به راستي چرا چنين وضعيتي در جامعه به وجود آمده است؟

ادامه نوشته

رسانه و تغيير الگوي حجاب

 

جامعه شناسان همواره براي تحليل و يا توصيف يک پديده اجتماعي بيش از آنکه به دنبال علت باشند در پي علل هستند. در واقع يک آسيب اجتماعي مولود چندين مولفه است که در هم ادغام شده و يک حرکت اجتماعي را سبب مي گردد .از اين‌روست که براي تحليل پديده هاي اجتماعي غالبا ديدي اورگانيك بر مسائل حاکم است و مفسران هر پديده را در کالبد و ساخت آن مورد فحص قرار مي دهند.معضل " بدحجابي " در کشور ما نيز از اين قاعده مستثني نيست و براي تحليل و واکاوي علل پيدايش ، رشد و گسترش آن در ميان اقشار مختلف بايد اين پديده را در چارچوبي جامع ديد و به ساخت هاي اجتماعي آن توجه کرد. با اين حال يکي از جامعه شناسان معتقدند يکي از اصلي ترين دلايل گسترش بدحجابي در کشور ما ورود الگوهاي غربي از طريق رسانه ها به فضاي اجتماعي کشور است .

ادامه نوشته

نقش محوري خانواده در جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي

 

خانواده در ساختار نظام اجتماعي تاثير شگرفي دارد و به حتم مي توان اين نهاد را شالوده و سنگ بناي هر جامعه اي دانست. خانواده محور تربيت نسل بعدي و محلي براي آرامش و سکنا يافتن افراد فعلي جامعه است. خانواده بزرگترين توليد کننده منابع انساني و همچنين بزرگترين مصرف کننده منابع توليدي هرجامعه است .
از اين روست که جامعه شناسان و مردم شناسان معتقدند براي تصحيح بسياري از روش ها و همچنين الگو ريزي درست ارزشي در جامعه مي بايست خانواده مبنا و محور قرار گيرد . با اين حال طي سال هاي اخير به وضوح ديده مي شود که خانواده هاي ايراني دچار برخي آسيب ها شده اند . افزايش طلاق ، گسترش بي بند و باري و فحشا ، بد پوششي، افزايش فاصله ميان والدين و فرزندان و ... همه از جمله چالش هايي است که هم اکنون در پيش روي خانواده ايراني خودنمايي مي کنند . در اين بين شايد بتوان تهاجم فرهنگي و بدکارکردي مسئولان در خصوص خانواده را مهمترين دليل بروز چنين آسيب هايي دانست.

بررسي و پيمايش ارتباط مستقيم رابطه فيزيکي و رواني والدين علي الخصوص پدر با خانواده با موضوع تعديل و کاهش انحرافات و آسيب‌هاي اجتماعي خانواده و ساير اعضا از جمله نوجوانان را نشان مي دهد يعني حتي اگر رابطه فيزيکي پدر با فرزندان بيشتر باشد احتمال اينکه چنين فرزنداني دچار آسيب شوند و يا به انحراف کشيده شوند بسيار کم است و افرادي که غالبا دچار آسيب و انحراف مي ‌شوند در خانواده ارتباط کمتر روحي، رواني با والدين علي الخصوص پدران داشته‌اند.

ادامه نوشته

شبح غرب بر سر ازدواج ايراني

 

به اعتقاد بسياري از کارشناسان يکي از اصلي ترين دلايل رواج آسيب هاي اجتماعي همچون انحرافات جنسي ، بدپوششي و... تاخير در سن ازدواج جوانان آن هم در مقطعي است كه سن بلوغ در ايران کاهش يافته است . به عبارت بهتر به دليل فاصله افتادن ميان سن بلوغ تا سن ازدواج احتمال به انحراف کشيده شدن جوانان افزايش مي يابد .

البته تاخير در سن ازدواج در ايران را مي توان به نحوي شبح الگوهاي غربي زندگي دانست. به عبارت بهتر امروز برخي از جوانان کمتر زير بار ازدواج مي روند و اساسا تز تک همسري را که تحديدي بر لذت گرايي است رد مي کنند .در نگاه غربي بوالهوسي، عياشي و بي‌وفايي به همسر به صورت يک فرهنگ درآمده است؛ به عبارت ديگر، تبديل عشق از يک همسر به همسر ديگر چيزي است که نه‌تنها قبح خود را از دست داده، بلکه شکل يک هنجار اجتماعي به خود گرفته است. بسياري از کساني که هم‌خانگي اختيار کرده‌اند، به‌راحتي عشق خود را از يکي به ديگري انتقال مي‌دهند و اين از لحاظ زندگي خانوادگي، افزايش طلاق و ازدواج مجدد، نوعي ساختار خانوادگي جديد در غرب ايجاد کرده است.

ادامه نوشته

حجاب صدفي بر گوهر وجود

فلسفه حجاب و پوشش زن در دين مبين اسلام‏

شواهد و کتب تاريخي نشان مي دهد که قبل از ظهور اسلام در ميان بسياري از ملل نيز حجاب وجود داشته است و حدود و علت فلسفي آن متفاوت با حجاب مطرح گشته در اسلام است که در احکام اسلامي مسئله حجاب و پوشش مرد و زن به طور کامل مشخص گرديده است. با توجه به کتب تاريخي معتبر در اين زمينه، در ايران باستان و در ميان قوم يهود و احتمالاً در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است. اما در جاهليت عرب حجاب به آن صورت وجود نداشته است و به وسيله اسلام در ميان اعراب رايج شده است.

 

ادامه نوشته

خونبهای حجاب

حجاب به عنوان يک شعار اصلي اسلامي ، بايد با تبليغات فراگير ، به موقع ، مناسب و جذاب همراه باشد.حجاب يک کالاي توليدي دين مقدس اسلام و اديان الهي پيشين است که مصرف کننده آن از بسياري مشکلات فردي و اجتماعي ، در امنيت کامل مي باشد. 
هر محصولي براي بازاريابي به تبليغات فراوان و طولاني مدت نياز دارد و حجاب نيز به عنوان يک محصول فرهنگي از اين قاعده ، بيرون نيست و بايد براي ترويج صحيح آن ، تبليغات فراوان و شبانه روزي مستمر صورت گيرد.
مسلما اين تضاد فرهنگي داخلي ، روي رفتارهاي بيروني مديران اجرايي تاثير مي گذارد و آن را به سوي تغافل و اهمال نسبت به حجاب سوق مي دهد.يکي ديگر از ابزارهاي تبليغات که هنوز هم تاثيرگذار مي باشد ، عنصر " سينما " است .آيا در فيلم ها و سريال هايي که از سينماها و رسانه ملي ما پخش مي شوند، بازيگران و هنرمندان داراي پوشش مناسب ملي و اسلامي هستند؟

ادامه نوشته