یا تحصیل یا حجاب ...!

این عکس درِ ورودی یکی از دانشگاه های کشور ترکیه را نشان می دهد. جایی که دختران مسلمان مجبور هستند حجابشان را بردارند وگرنه حق ندارند دانشگاه بروند و تحصیل کنند.

در کجای قرآن اسم “چادر” آمده ؟

گاهی در هیاهوی اخبار، حرف‌های گفته می‌شود که ممکن است باعث ایجاد شبهه شود. معمولا اصل خبر بعد از مدتی از یاد می‌رود ولی در نهانخانه‌ی ذهن آن شبهه‌ی ایجاد شده باقی می‌ماند و برای یک مومن شبهه توقفگاه خوبی است اما بد منزل‌گاهی‌ است. به همین جهت سوال تیتر باعث شد روحیه‌ی طلبگی اینجانب قلقک شود تا پاسخی بسیار بسیار کوتاه و صریح به آن گفته شود.
مضاف بر اینکه متاسفانه در ذهن برخی مذهبی‌ها هم به اشتباه جا افتاده که چادر حجاب صرفاً ایرانی‌ است و برای اثبات آن به تاریخ ایران مراجعه می‌کنند.
پاسخ کوتاه :‌
آیات قرآن در خصوص حجاب به دو بخش تقسیم می‌شوند.
در بخش اول و حداقلی “روسری و مانتو” (خُمر) بیان شده و در بخش دوم و توصیه به حجاب اکمل چادر (جلباب) بیان شده است.

ادامه نوشته

تنها نقطه امن برای عریان بودن!

عکاس بی‌اخلاقی که به فلسطین اشغالی سفر کرده بود تا با گرفتن عکس‌های عریان در سواحل این سرزمین تحت اشغال، پول به جیب بزند، اظهار داشت: "انجام دادن چنین کاری تقریبا در هر نقطه دیگری از خاورمیانه امری مشکل است." وی همچنین این واقعیت را نشانه دموکراتیک بودن رژیم صهیونیستی دانست!
به گزارش جهان، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت با لحنی افتخار آمیز به نقل از یک عکاس که شغل وی تجارت عکس‌های زنان و مردان عریان است، نوشت که اسرائیل تنها نقطه‌ای در خاورمیانه است که به خاطر آزادی مذهبی (!)، این تجارت در آن رونق دارد!


بنابراین گزارش، "اسپنسر تونیک"، عکاس بی‌اخلاقی که به فلسطین اشغالی سفر کرده بود تا با گرفتن عکس‌های عریان در سواحل این سرزمین تحت اشغال، پول به جیب بزند، اظهار داشت: "انجام دادن چنین کاری تقریبا در هر نقطه دیگری از خاورمیانه امری مشکل است." وی همچنین این واقعیت را نشانه دموکراتیک بودن رژیم صهیونیستی دانست!


بنابرگزارش فوق، تونیک تاکنون از تجارت کثیف خود در فلسطین اشغالی بین ۴۶ هزار تا ۶۰ هزار دلار درآمد کسب کرده است. وی که در کرانه‌های "بحر المیت" اقدام به انجام پروژه کثیف خود کرده است مدعی شد که با این کار توانسته است چهره‌ای مثبت از رژیم صهیونیستی را به جهان ارائه کند.


گفتنی است، وقتی عریانی تصویر مثبت و نشانه دموکراسی تلقی شود، طبعا با چنین معیاری ماهیت دموکراسی غربی بیش از پیش قابل درک است!

بدون شرح!!

آموزش رقص با مجوز در سطح شهر!

به راستی این فیلم ها چه پیامی دارند و چه دردی را دوا می کنند؟و آیا فرهنگ ما رقص کم دارد؟
۱۳۹۰ شنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت 12:49 

 چند سالی است که عرضه محصولات فرهنگی در سوپر مارکت‌ها رونق گرفته و آنچنان با سرعت انجام می شود که تنها کمی بعد از پایان یافت اکران فیلم ها می‌توان نسخه dvd یا vcd آن را از سوپر مارکت‌ها خریداری نمود.

جالب این جا است که خیل کثیری از این فیلم ها به فیلم های کمدی اختصاص دارد که با تبلیغات فراوان در فروشگاه ها عرضه می شود و بنا به اعتراف فروشنده‌ها فروش نسبتا خوبی هم دارد!

فیلم هایی مثل" شیر و عسل"،"زیگ زاگ"، "دردسر بزرگ"، "ازدواج در وقت اضافه"، "وفا 2012"، "خاله سوسکه" و ... از جمله این فیلم‌هاست که با نگاهی به آن ها می توان به نقاط مشترکی بین آن ها پی برد.

یک/ استفاده از ماشین و خانه‌های لوکس آنچنانی در همه این فیلم‌ها به چشم می خورد. داستان هم معمولا یکی است. داستان افراد مرفهی که هیچ دردی جز ازدواج و یافتن فرد مناسب ندارند و تنها ملاک‌شان هم صداقت و داشتن قلبی پاک! است و نه لزوما هم کفو بودن!

دو/ رقص و آواز هم انگاز جزء جدا نشدنی این گونه فیلم‌ها است. اگر در سال‌های قبل رقص مردان در فیلم‌ها برای خنده و در حد چند دقیقه و آن هم با کلی شرایط به کار برده می شد، در این فیلم‌ها مردان! با جدیت و اهتمام وصف ناشدنی می رقصند و آواز می خوانند و البته آخرین متدهای رقص را هم به مخاطب یاد می دهند!

سه/ نکته جالب بعدی این است که بازیگران سینمای طنز در این گونه فیلم ها همیشه ثابت اند و غالبا از تعداد انگشت های دست فراتر نمی روند. 

بهنوش بختیاری، علی صادقی، مجید صالحی، فتحعلی اویسی(که بیشتر در نقش پدر پولدار ایفای نقش می کند)، رضا شفیعی جم، مهران رجبی و البته "احمد پورمخبر" و "حلیمه سعیدی" جزو لاینفک این فیلم ها هستند. 

در مورد پور مخبر و سعیدی گویا تنها بودنشان مهم است و نه نقشی که ایفا می کنند چرا که در بیشتر مواقع جز چند دیالوگ کوتاه و یا آوازخوانی پورمخبر کار دیگری ندارند و اگر نقش‌شان را از فیلم حذف کنی هیچ آسیبی به فیلمنامه وارد نمی شود.

اگر به موارد بالا عشوه هنرپیشه‌های خانم، لباس‌ها و آرایش‌های آنچنانی بازیگران، استفاده از الفاظ عاشقانه و قربان صدقه رفتن هنرپیشه‌ها را هم اضافه کنید این سوال مطرح می شود که به راستی این فیلم ها چه پیامی دارند و چه دردی را دوا می کنند؟ و آیا فرهنگ ما رقص کم دارد؟

تمام آنچه كه درباره "بهنود" بايد دانست

نقاط سياهي كه يكي از كوچكترينِ آنها، سوء استفاده بهنود از زنان و دختران و اغفال آنان مي باشد كه البته اين افتضاح در كارنامه اكثر مدعيان روشنفكري امروز و كساني چون ابراهيم نبوي به وفور به چشم مي خورد.
 كوچه خيابان هاي شهر آغشته از خون جواناني شده بود كه سر مي دادند تا شرف ندهند، جان مي باختند تا غيرت از دست ندهند ، و دژخيمان طاغوت براي لحظه اي ماندنِ بيشتر، هزاران لاله گلگون كفن را لگد مال مي كرد تا شايد دقايقي بيشتر كارنامه خيانت خويش را قطور و قطور تر كند. و در اين ميان، او كه بهنودش مي ناميدند به مانند بسياري از همپيالگي هايش با رفيقان مي و ميكده به يك باره شربت نامردي و نامرادي سركشيده و مجيزه گوي طاغوتي شده بودند كه دستش تا مِرفغ به خون گلگون كفنان آلوده شده بود. بهنود، در اين حال و هوا كه همكاري با نشريات زنجيره اي مدح و ثناگوي طاغوت را پشت سر مي گذارد با كمك دستگاه امنيتي قتاله پهلوي ها يعني ساواك به عنوان اولين خبرنگار ايراني و با حمايت موساد به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده و با دوره هاي گذارنده شده در اين سفر پس از بازگشت به ايران به عنوان عامل نزديك ساواك در رسانه ها و به مرور به عنوان مهره نزديك به فرح پهلوي مشغول به فعاليت مي شود.



ادامه نوشته

فرح‌پهلوی در نمایشگاه عکس مستهجن

فرح پهلوی، سومین همسر محمدرضا پهلوی و آخرین همسر قانونی او بود که پس از رسیدن به مقام همسری شاه، نقشی جدی در تعیین و پیشبرد سیاست های فرهنگی کشور ایفا می نمود تا حدی که برخی کارشناسان معتقدند برای شناخت بسیاری از سیاست های فرهنگی و هنری رژیم پهلوی باید نظرات فرح و افراد دفتر او را شناخت. 

پرده دری فرح در زیر پا گذاشتن خطوط قرمز اسلامی و انسانی را عموم ما با جشن هنر شیراز می شناسیم ولی فرح، هنر نمایی ها و هنر پروری های(!) دیگری هم داشته است که یک نمونه آن حمایتش از آشور بانی پال بابلا (یکی از نمادهای انحطاط و استهجان و ابتذال هنر در کشور) بوده است. در زیر، قسمتی از کتاب نیمه پنهان در همین رابطه را می خوانیم. با خواندن این نوشته اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که الخبیثات للخبیثون: 

«آشور بانی پال بابلا یکی از هنرمندان سوپر مدرنیست !! و خیلی خیلی پیشتاز !! بود که دستی در تمام به اصطلاح هنرها داشت. شعر می گفت، نمایشنامه می نوشت، کارگردانی می کرد، ادعای فیلم سازی و عکاسی داشت. 

او در سال های آخر حیات رژیم پهلوی، نمایشگاه عکسی از صُوَر قبیحه و عکس هایی در ابعاد بسیار بزرگ از پایین تنه خود ترتیب داده بود، که فرح پهلوی شخصاً این نمایشگاه را افتتاح کرد و او را به خاطر "ابراز شجاعت در شکستن مرزهای رو در بایستی فرهنگی" (این عبارت دقیقاً عین گفته فرح پهلوی خطاب به آشور بانی پال بابلا، پس ازدیدار از نمایشگاه عکس او بود) مورد تفقد قرار داد و یک بورس مطالعاتی در اختیار او گذاشت و او را به فرانسه فرستاد. 

آشور بانی پال چند نمایشنامه بر روی صحنه آورد. در یکی از این نمایشنامه ها تمام هنر پیشه های زن و مرد آن لخت و عریان -به صورت مادر زاد- به صحنه می آمدند و در مقابل چشم تماشاگران هنر نمایی می کردند و در نمایشنامه ای دیگر، هنر پیشگان در حین اجرای برنامه برخی از تماشاچیان را به باد ناسزا می گرفتند و به آنان فحش های رکیک می دادند و واکنش خشم آلود بعضی از تماشاچیان را به حساب موفقیت خود در وادار کردن تماشاچی به بازی و دخالت در نمایش خود تلقی می کردند.»
(نیمه پنهان، سیمای کارگزاران فرهنگ و سیاست، جلد ششم، صفحات ۱۱۹ و ۱۲۰)

نخستین راننده زن در عربستان

یک زن عربستانی مجبور شد قانون رانندگی این کشور را که به موجب آن هیچ زنی حق رانندگی ندارد، زیر پا بگذارد.
 به گزارش برنا به نقل از روزنامه الوطن چاپ عربستان، یک زن عربستانی با شکستن قانون منع رانندگی برای زنان این کشور در شرایط اجباری نیم ساعت رانندگی کرد.

این زن برای اینکه پسرش را به موقع به مدرسه برساند، مجبور شد این قانون را زیرپا بگذارد، چرا که شوهر وی در بیمارستان بستری بود.خاطر نشان می شود که بر اساس قانون رانندگی در کشور عربستان، هیچ زنی تحت هیچ شرایطی حق رانندگی ندارد، در این‌صورت آن خودرو توقیف می شود.

ادامه نوشته

"صیغه پیامکی" ترفندی برای انحراف جوانان

رییس سابق مرکز مطالعات دینی جوانان راه اندازی صیغه پیامکی را ترفندی برای انحراف جوانان دانست.

 حجت الاسلام محمدرضا ضمیری در گفت وگو با برنا با بیان این مطلب افزود: اگر چه ازدواج موقت یک ضرورت شرعی برای جلوگیری از فساد در جامعه است و همیشه ازدواج موقت از سوی دین برای جلوگیری از فساد توصیه شده است اما برخی از شیوه ها مثل صیغه پیامکی به دلیل داشتن روابط مجهول باعث افزایش فساد در جامعه می شود.

وی ادامه داد: این اقدام عوارض منفی بسیاری دارد چرا که مشخص نیست این گروه به چه جریانی متصل است و چه عاقبتی در انتظار جوانان فریب خورده خواهد بود. ثبت ازدواج موقت امری ضروری است چرا که حق زن نباید انکار شود در صورتیکه در این رابطه نوزادی هم متولد شود باید تکلیف آن مشخص شد.

رییس سابق مرکز مطالعات دینی جوانان تصریح کرد: به طور قطع می توان گفت این مساله برای به انحراف کشیدن جوانان طراحی شده است چرا که ممکن است افرادی که معرفی و ازدواج موقت می کنند مبتلا به ویروس های ناعلاجی مثل هپاتیت و ایدز باشد.

حجت الاسلام ضمیری تصریح کرد: صیغه پیامکی به هیچ وجه به جوانان توصیه نمی شود چرا که باعث انحراف آنها از دین می شود و عوارض منفی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

اختلالات جنسی عامل 60 درصد طلاق ها

مهدي صابري امروز در نشست بررسي وضعيت خانواده در ايران و جهان كه به مناسبت روز جهاني خانواده در مركز سازمان ملل در تهران برگزار شد، اظهار داشت: يكي از موضوعاتي كه باعث تضعيف خانواده مي‌شود مسئله جدايي است و در حال حاضر طلاق در ايران بر اين اساس رو به افزايش است و اين معضل يعني طلاق توافقي در حال حاضر با يك بحران در كشور رو به روست.

وي به آمار طلاق سال 85 كه نشان دهنده توافقي بودن82 درصد طلاق‌ها بوده است اشاره كرد و گفت:‌ خانواده‌ها بايد با فراگيري آموزش هاي مختلف و بالا بردن صبر و تحمل خود زمينه طلاق را كاهش دهند.

صابري ادامه داد: بر اساس گزارش‌هاي بيشتر طلاق‌هاي توافقي بين زوجين پس از مدتي با توافق زوجين به كانون خانواده برمي‌گردند ولي در اين راستا حرمت‌ها كه بايد در بين خانواده نهادينه شود شكسته مي‌شود.

وي افزود: طلاق توافقي در بسياري از كشورها رايج و قانوني است ولي اين طلاق‌ها پس از مشاوره‌هاي بسياري صورت مي‌پذيرد.

ادامه نوشته

کشف حجاب دختر مدیر ایرانی!

نکته جالب اینکه این خانم با گرایشات شدید ضددولتی و حمایت علنی از جریان فتنه در برنامه های سال گذشته رییس جمهور در نیویورک در حالی که حجاب مصلحتی بر سر داشت، با جدیت در کنار دوستان خاص رییس جمهوری مشغول انجام وظایف محوله بود! وی در پایان سفر نیز از بودجه دولتی که بارها علیه اش قلم زده و سخن گفته به مدد تیم جریان انحرافی حق الزحمه ناچیز! خود را دریافت کرد.

ادامه نوشته

هشدار به مخالفان طرح مقابله با بدحجابی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم همکاری دولت و نهادهایی چون صدا و سیما در اجرای طرح مقابله با بدحجابی و مفاسد اخلاقی تأکید کردند.

این مرجع تقلید؛ صبح امروز طی سخنانی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: اخیراً در مطبوعات دیده شد که قرار است نیروی انتظامی با مفاسد اخلاقی و اجتماعی برخورد جدی کند این هدف، طلیعه امر مبارکی است، چرا که داد مردم از کمرنگ شدن ارزشهای اسلامی در جامعه بلند است.

ایشان بااشاره به این که دشمن از طریق اشاعه مفاسد اخلاقی می خواهد اساس سیاست اسلامی را تضعیف کند گفتند: تصمیم جدی نیروی انتظامی در این خصوص در راستای تقویت مبانی اسلام و نظام بسیار مؤثر است و ما از این جهت به دست اندکاران این طرح تبریک می گوییم.

*هشدار به مخالفان اجرای طرح مقابله با بدحجابی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین تصریح کردند: در این خصوص به کسانی که در گذشته وقتی صحبت از چنین طرح هایی به میان می آمد سعی در تزلزل تصمیمات داشتند؛ همچنین دولت باید در اجرای این طرح همکاری کند، نه این‌که خدای نکرده بخواهد جلویش بایستد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: طرح مقابله با بد حجابی و مفاسد اخلاقی کار فرهنگی است و نباید اشتباه شود که مراد برخورد فیزیکی است؛ باید توجه داشت که برخورد متوجه افراد لجوج و قانون شکن است و بقیه از طریق تذکرات مؤدبانه هدایت می‌شوند.

معظم‌له با ابراز امیدواری در مورد حل معضل بدحجابی در آینده نزدیک، گفتند: امیدواریم با همکاری دولت، صدا و سیما مساجد علما و خطبا این مشکل حل شود.

*نگرانی متدینین برطرف شود

ایشان اضافه کردند: همان طور که در بحث رانندگی بر ضرورت بستن کمربند ایمنی تأکید فراوانی شد و این طرح به خوبی اجرا شد. امیدواریم با اجرای طرح مقابله با مفاسد، نگرانی متدینین هم برطرف شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید اسلام بر مراتب دوستی افراد، ابراز داشتند: اسلام دین اجتماعی است و حتی عبادات آن هم روح اجتماعی دارد.

*اسلام با انزوا موافق نیست

معظم‌له ادامه دادند: اسلام به هیچ وجه با انزوا موافق نیست و لذا مکاتب و عرفان‌هایی که بر گوشه‌نشینی تاکید می‌کنند، انحرافی هستند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که افتخار نیست که انسان با گوشه‌گیری خود را حفظ کند، افزودند: اسلام می‌گوید در بین اجتماع دست به خود سازی بزنید؛ چرا که اسلام قائل به انزوا و گوشه‌نشینی نیست.

*توصیه‌ای به جوانان

معظم‌له همچنین با بیان این‌که اسلام در انتخاب دوست سختگیر است، به جوانان توصیه کردند: با هر کسی دست دوستی ندهید و بدانید کسانی که آلوده به مواد مخدر، فحشا و عضویت در باندهای سرقت شده‌اند، بیشترش به خاطر رفیق ناباب است و برعکس بسیاری از کسانی که جذب مساجد، محافل دینی و بسیج می‌شوند به واسطه دوستانشان است.

راه حل ابتکاری دو دختر برای دفاع از حجاب

اخبار رسیده از بروکسل بلژیک حاکی از آن است که دو دختر جوان که یکی از آنها مسلمان و دیگری غیر مسلمان است تصمیم گرفته اند در راه حلی ابتکاری از مسأله حجاب دفاع کنند.

این دو دختر جوان به نام های "فاطمه رافی" و "انگ رامبو" تصمیم گرفته اند برای ترویج مد کلاه سر، تلاش کنند. این کلاه حجاب نیست اما تمام سر را می پوشاند و مانع از نمایان شدن موی سر می شود. بر همین اساس این دو جوان یک "بوتیک" مخصوص فروش و عرضه این گونه کلاه ها افتتاح کرده اند.

بدین ترتیب مقامات مربوطه در بلژیک که اخیرا قانونی برای مقابله ب حجاب تصویب کردند نمی توانند با این کلاه برخورد کنند زیرا جزو حجاب ها به شمار نمی رود.

"انگ رامبو" طی اظهاراتی در این باره گفت: هدف ما وارد شدن به بحث و جدل های سیاسی نیست بلکه خواهان دفاع از حقوق زنان هستیم. بنده معتقدم ما نباید با صدور قوانین اینچنینی زنان مسلمان را به حاشیه برانیم. هدف اصلی ما خارج کردن موضوع حجاب از یک بحث سیاسی بوده است. لذا از باب مد وارد شد.

وی در ادامه افزود: بنده نمی فهمم که چرا مقامات و مسئولان ما از "حجاب" می ترسند؟! بنده مدافع یا مخالف حجاب نیستم، بلکه معتقدم که هر انسانی باید بتواند هر طور که دوست دارد و می خواهد زندگی کند.

گفتنی است بوتیک این دو دختر جوان در مرکز شهر "آنتویرب" در بلژیک قرار دارد و گفته می شود طی چند روزی که از افتتاح آن می گذرد مورد استقبال نسبتا قابل توجهی قرار گرفته است. 

خروج از ایران به خاطر کشف حجاب

«بر اثر فشار نایب الحکومه سردشت برای تغییر لباس نسوان، بین عشایر آنجا یک نوع زمزمه‌های کوچ و طغیان، تولید و آنان برای کمک به مقاصد خود با پشندری ها (از طوایف کرد عراقی نزدیکی در مرز ایران) روابطی حاصل و رؤسای پشندری‌ها به عشایر سردشت قول داده‌اند که در موقع لزوم با آنها معاونت کنند.»

به دنبال طرح مسأله کشف حجاب و اجبار زنان ایرانی به کشف حجاب تعدادی از ایرانیان تصمیم به ترک ایران و مهاجرت به کشورهای همسایه گرفتند. این مساله در اسناد دولتی آن زمان نیز انعکاس یافته است.

در گزارش از ایالت خراسان به ریاست وزرا به تاریخ ۲۷/۴/۱۳۱۵ با اشاره به اینکه: «چون اطلاعات واصله حاکی بود که مأمورین امنیه در سرحدات برای برداشتن چارقد مستمسک به خشونت و سختی شده و در بعضی موارد نیز منافع شخصی خودشان را در نظر می گیرند» خاطرنشان گردیده: «ادامه این ترتیب، ممکن است مشکلاتی تولید نماید و بعضی از ساکنین نقاط سرحدی پس از رفع محصول (کشاورزی) به طرف افغانستان کوچ نمایند.»

در همین راستا در گزارش دیگری از خرمشهر به تاریخ ۸/۱۱/۱۳۱۴ صراحتاً از مهاجرت چندین خانواده به عراق اشاره شده و می‌افزاید: «... از خرمشهر اهالی به طور قاچاق در نتیجه تجدد و تربیت نسوان به خاک عراق رفته اند... قونسول بصره هم خبر مزبور را تأیید کرده» در ادامه از لزوم اتخاذ تدابیری برای معاودت آنان سخن به میان آمده است.

بسیاری از خانواده ها، فقط و فقط به همین انگیزه به عراق مهاجرت کردند و دیگر برنگشتند.

سپهبد فریدون سنجر نیز در خاطرات خود با اشاره به عکس العمل مردم در خوزستان و به خصوص اهواز در مقابله با کشف حجاب، این نکته را تأیید کرده است که: «در بسیاری از خانواده ها، فقط و فقط به همین انگیزه به عراق مهاجرت کردند و دیگر برنگشتند.»

دو گزارش دیگر نیز از مهاجرت برخی از عشایر به عراق و قصد شورش برخی دیگر حکایت می‌کند. در گزارش از دشت میشان به تاریخ ۲۷/۱/۱۳۱۵ با اشاره به مهاجرت عده‌ای از افراد خاطرنشان گردیده: «مهاجرت فقط این عده نبود، از طوایف دیگر هم مهاجرت نموده اند، علت آن هم ظاهراً از ترس کشف حجاب بوده» گزارش پایانی نیز که از سوی کمیسر سردشت و به تاریخ ۱۷/۱/۱۳۱۵ ارسال شده است هم حاکی است که:

«بر اثر فشار نایب الحکومه سردشت برای تغییر لباس نسوان، بین عشایر آنجا یک نوع زمزمه‌های کوچ و طغیان، تولید و آنان برای کمک به مقاصد خود با پشندری ها (از طوایف کرد عراقی نزدیکی در مرز ایران) روابطی حاصل و رؤسای پشندری‌ها به عشایر سردشت قول داده‌اند که در موقع لزوم با آنها معاونت کنند.»

منابع: تغییر لباس و کشف حجاب به روایت اسناد، و خشونت و فرهنگ: اسناد محرمانه کشف حجاب،

ابتذال در زیر زمین های موسیقی

وجه مشترک این استودیوهای تولید آهنگ های رپ بر رواج فساد اخلاقی و بی بند و باری هایی که از اساس پایه به وجود آمدن این سبک موسیقی بوده است قرار دارد . در مضامین شعر های این نوع موسیقی به راحتی کانون خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد امن در جامعه مورد هدف قرار می گیرد و رواج بی بند و باری و هرزگی تبلیغ می شود . . . .
 
موسیقی به عنوان یکی از ابزار هنری همواره یکی از علایق اصلی مردم جهان به شمار می رود و در کشور ما نیز موسیقی به عنوان یک هنر اصیل و با ریشه که سابقه زیادی در تاریخ کشورمان دارد شناخته می شود و بسیاری از مردم ما با این رشته هنری انس دارند . البته با ورود اسلام به کشورمان و موسیقی ایرانی به دلیل نگرش اعتقادی مردم به سمت موسیقی سنتی و آرام رشد یافت و علاوه بر آن موسیقی های محلی قومیت های مختلف کشورمان نیز به عنوان سند زنده میراث فرهنگی ایران باعث شد موسیقی در ایران جایگاه ویژه ای داشته باشد و هیچ گاه از محدوده خط قرمز های دینی نیز فراتر نرود اما طی سالیان اخیر و در کنار صدها کالا و فرهنگ دیگر که با ناتوی فرهنگی متاسفانه پای آن به کشور ما باز شد موسیقی وارداتی نیز خیلی زود در عرصه هنری کشور وارد شد و با تبلیغات گوناگون و هجمه شدید در میان جوانان کشورمان رواج یافت .

 

ادامه نوشته

نکته ای سپید در عروسی سیاه

در روز های اخیر جنجالهای خبری مختلفی در مورد عروسی زوج جدید بریتانیایی در رسانه ها منتشر شد . خبرها بسیار متفاوت بود ، موافقان و مخالفان داخلی و خارجی هرکدام نقدی متفاوت بر این مراسم زوجیت نگاشتند و هر کس از ظن خود با آنان و برخی رسانه ها یار شد .

اما آیا این مراسم فارغ از تمام سیاهی ها و حق خوری ها و مالیات به باد دادن ها و حتی گرفتن پنل های خبری رسانه های داخلی ، حتی صدا وسیمای معظم ! سپیدی برای ما نداشت ؟ آیا جناب ضرغامی که داد بزرگمایی آن را در رسانه دادند بهتر نبود در پایان فرمایشات از تولید کنندگان دستگاه مطبوعه شون می خواستند نکاتی رو معین کنند تا تمام این موضوع سیاه برای ما سپید گردد ؟

دین ما دین ارزشهاست ، دین خلاقیتهای انسانی و بشر دوستانه و مشروع است ، ما موظفیم سپیدی میان هر سیاهی را که عبرت است و تجربه و نکته برداشت کنیم و به آن اهمیت دهیم !

حال این مراسم عریض و طویل هیچ نداشت ؟

ادامه نوشته

گزارشی از حال و روز این روزهای تئاتر

دنياي ما، براي تأثير گذاري بيشتر و تغيير ذهنيت ها، زبان هنر را انتخاب کرده و با مردم سده ۲۱، با اين زبان سخن مي گويد و در چنين اوضاعي سزاوار است تا اصحاب انديشه و فرهنگيان براي هنر ارزش بيشتري قائل شوند و با حمايت و هدايت، زمينه ي اعتلاي هنر را فراهم آورند تا هم مجموعه ارزش مند ميراث فرهنگي موجود که سرمايه اي گران بها است حفظ نمايند و هم به اعتلا، استقلال، عزت و نشاط ملي کمک کنند. 
ادامه نوشته

مقامات مسوول!!!"عريضه عفافيه "

پدران ارجمند! هر روز وضع پوشش و آرايش زنان و دختران در خيابانهاى مملكت اسلامى زننده‏تر و تحريك كننده‏تر مى‏شود و اين وسط شماييد و دلمشغولى‏هاى اقتصادى سياسى‏تان و من و امثال من هم دست به گريبان با شيطان و فتنه‏هاى آن به امان خدا رها شده‏ايم!
مقامات مسوول!!!
اينجانب يك پسر دانشجوى ۲۰ ساله هستم! پدر و مادر به من حلال و حرام را آموخته‏اند و خودم هم چيزهايى در خصوص احكام و ديانت ياد گرفته‏ام! آنچه مى‏نويسم حرف من نيست كه وصف حال هزاران جوان مثل من است! 

آقايان! هر چه باشد شما حكم پدر ما را داريد! و آدم اگر با پدرش درد دل نكند و راه چاره نخواهد پس يقه چه كسى را بگيرد! خودتان مى‏دانيد اوج نيروى شهوت در جوانى است و هنگامى كه جوانى مثل من (كه به دليل مشكلات متعدد اقتصادى تا چند سال بعد خواب ازدواج را هم نمى‏توانم ببينم!) 

ادامه نوشته

من کیستم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

در برخی از نظرات خواهران عزیز به ما تذکراتی دادند مبنی بر اینکه زن ها کراماتی هم دارن و قدری هم به دفاع از آنها بنویسید . مطلب فوق صرفاْ جهت دفاع از حقوق حقیقی زن ها گذاشته شده و اگر نسبت به آن انتقاد یا پیشنهادی  وجود دارد آن را می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید .

من« دوشیزه مکرمه» هستم، وقتی زن ها روی سرم قند می سابند و  همزمان قند توی دلم آب می شود.

من «مرحومه مغفوره» هستم، وقتی زیر یک سنگ سیاه گرانیت قشنگ خوابیده ام و احتمالاً هیچ خوابی نمی بینم

من «والده مکرمه» هستم، وقتی اعضای هیات مدیره شرکت پسرم برای خودشیرینی 20 آگهی تسلیت در 20 روزنامه معتبر چاپ می کنند

من «همسری مهربان و مادری فداکار» هستم، وقتی شوهرم ...

برای اثبات وفاداری اش  البته تا چهلم- آگهی وفات مرا در صفحه اول پرتیراژترین روزنامه شهر به چاپ می رساند

من «زوجه» هستم، وقتی شوهرم پس از چهار سال و دو ماه و سه روز به  حکم قاضی دادگاه خانواده قبول می کند به من و دختر شش ساله ام ماهیانه فقط بیست و پنج هزار تومان ، بدهد

من «سرپرست خانوار» هستم، وقتی شوهرم چهار سال پیش با کامیون قراضه اش از گردنه حیران رد نشد و برای همیشه در ته دره خوابید.

من «خوشگله» هستم، وقتی پسرهای جوان محله زیر تیر چراغ برق وقت شان را بیهودهمی گذرانند.

من «مجید» هستم، وقتی در ایستگاه چراغ برق، اتوبوس خط واحد می ایستد و شوهرم مرا از پیاده رو مقابل صدا می زند.

من «ضعیفه» هستم، وقتی ریش سفیدهای فامیل می خواهند از برادر بزرگم حق ارثم را بگیرند.

من «بی بی» هستم، وقتی تبدیل به یک شیء آرکائیک می شوم و نوه و  نتیجه هایم تیک تیک از من عکس می گیرند.

من «مامی» هستم، وقتی دختر نوجوانم در جشن تولد دوستش دروغ پردازی  می کند.

من «مادر» هستم، وقتی مورد شماتت همسرم قرار می گیرم چون آن روز به  یک مهمانی زنانه رفته بودم و غذای بچه ها را درست نکرده بودم.

من «زنیکه» هستم، وقتی مرد همسایه، تذکرم را در خصوص درست گذاشتن ماشینش در پارکینگ می شنود.

من «مامانی» هستم، وقتی بچه هایم خرم می کنند تا خلاف هایشان را به پدرشان نگویم.

من «ننه» هستم، وقتی شلیته می پوشم و چارقدم را با سنجاق زیر گلویم محکم می کنم و نوه ام خجالت می کشد به دوستانش بگوید من مادربزرگش هستم... به آنها می گوید من خدمتکار پیر مادرش هستم.

من «یک کدبانوی تمام عیار» هستم، وقتی شوهرم آروغ های بودار می زند و کمربندش را روی شکم برآمده اش جابه جا می کند.

من «بانو» هستم، وقتی از مرز پنجاه سالگی گذشته ام و هیچ مردی دلش نمی خواهد وقتش را با من تلف بکند.

من در ماه اول عروسی ام؛ «خانم کوچولو، عروسک، ملوسک، خانمی،عزیزم،عشق من، پیشی، قشنگم، عسلم، ویتامین و.....» هستم.

من در محاوره ی دیرپای این کهن بوم ؛ «دلیله محتاله، نفس محیله مکاره، مار،ابلیس،شجره مثمره، اثیری، لکاته و....» هستم.

دامادم به من «وروره جادو» می گوید.

حاج آقا مرا «والده» آقا مصطفی صدا می زند..

من «مادر فولادزره» هستم، وقتی بر سر حقوقم با این و آن می جنگم.

مادرم مرا به خان روستا «کنیز» شما معرفی می کند..

مسئولان ناجا آيا براي فرداي خود جوابي آماده كرده‌اند...؟!

"پليس اسلامي " عبارتي است كه شايد نياز باشد مسئولان اتاق‌هاي فكر و عمليات ناجا بيش از اين به آن فكر كنند.

در واقع نيروي قهريه و مسلح براي اعمال قانون در داخل يك جامعه اسلامي نمي‌تواند گزينه‌اي غير از پليس اسلامي باشد.

پليس اسلامي ترجماني است از تمام باورهاي يك جامعه اسلامي و شيعي كه در خط اول اعمال قانون و توسط نيرويي كه در حال حاضر آن را به عنوان نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مي‌شناسيم نمود مي‌يابد.

يك پليس مسلمان و يا به عبارت ديگر، يك پليس شيعه كه در تحت زعامت ولايت فقيه انجام وظيفه مي‌كند براي تك به تك افراد يك جامعه احساسي دارد كه يك پدر يا برادر بزرگتر براي خانواده‌اش دارد.

چگونه است كه پدر وقتي ببيند و يا حتي احساس كند كه خطري هرچند كوچك و يا مشغوليتي هرچند فكري، در حال تهديد فرزندانش است فورا براي رفع و زدودن آن دست به كار مي‌شود.

چگونه است كه پدر وقتي احساس كند رفتار و يا پوشش فرزندانش، اعم از پسر و يا دختر مي‌تواند بستر امنيت فرزندانش را تهديد كند و يا حتي موجب تهديد امنيت پيراموني براي ديگران شود، به آنها تذكر پدرانه مي‌دهد.

همين دو سوال كوتاه كافيست تا بتوان احساسي را كه يك نيروي پليس اسلامي دارد به خوبي تصور كرد.
پليسي كه در ناجا مشغول فعاليت است همواره بايد با همين ديد وظايف خود را در قبال مبارزه با انواع ناامني و ايجاد تمام ابعاد امنيت انجام دهد.

اين سكه اما روي ديگري هم دارد.آيا مي‌توان پدري را معرفي كرد كه براي امنيت فرزندانش بي مبالات باشد.آيا اساسا مي‌توان حتي تصور كرد كه مسئولان ما در ناجا براي مقوله‌اي مثل امنيت اخلاقي هيچ برنامه‌اي ندارند؟

جواب هر دوي اين سوالات منفي است. اما متاسفانه بايد گفت آنچه كه امروز در دور و اطرافمان مي‌بينيم، تعيّني دارد كه با دانسته‌هاي ما متناقض است.

مي‌بينيم كه بدحجاب‌ها، اعم از پسراني كه لباس‌هاي چسبان دارند و موهاي كج و معوج و دختراني كه به هيچ وجه از يك پوشش مناسب برخوردار نيستند به راحتي در كوچه‌ها و خيابان‌ها در حال ترددند و تو گويي حضور پليس تنها براي امنيت آنهاست نه براي تأمين امنيت اخلاقي يك جامعه كه جامعه اسلامي ماست.

ناجا و فرماندهان نيروي انتظامي اگر تمام دختران و پسران ايراني را فرزندان خودشان مي‌دانند پس اين برخوردها را چگونه توجيه مي‌كنند؟
آيا براي آنها مهم هست كه اگر پسري با ظاهر نامناسب و يا دختري با موهاي آشكار و حجاب بد در جامعه ظاهر مي‌شود و زمينه نظربازي نامحرمان را فراهم مي‌كند، نه تنها ظاهر اسلامي جامعه مورد خدشه قرار مي‌گيرد بلكه غيرت و حميت و مردانگي نيز مورد سوال قرار مي‌گيرد؟
غيرت و مردانگي هركسي كه مي‌بيند و والبته غيرت آناني كه رفع كردن اين معضل بدخيم وظيفه سازماني آنهاست.

ناجا و فرماندهاي عزيز آن فراموش نكنند كه در اين حكومت اسلامي، هر كس به ميزان وظيفه‌اي كه دارد پاسخگوي خداوند متعال و خون شهداست. پاسخي كه هيچ راه فراري از آن نيست و به نوعي حق‌الناسي محسوب مي‌شود كه بر گردن هر مقام و مسئولي قرار دارد.
مسئولان نيروي انتظامي آيا براي فرداي خود جوابي آماده كرده‌اند...؟!

اين همه بدحجابي آنهم در جامعه‌اي كه مركز تشيع عالم و حكومت شيعي است چه توجيهي دارد؟